kiwihunden

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

bärsjal

Av Emma - 30 april 2014 22:44

Jag har bestämt mig för att köpa en bärsjal till bäbisen. Men det var ju inte det lättaste att bestämma vilken sort o märke man vill ha - otaligt mycket att välja på. Från början tänkte jag köpa en babybjörn men på fb-forumen så ratas bb för de ska vara väldigt oergonomiska och inte bra för barns höftkulor.  


Här kan man läsa och se bilder på hur barn ska sitta ergonomiskt:   

http://hipdysplasia.org/developmental-dysplasia-of-the-hip/prevention/baby-carriers-seats-and-other-equipment/


Nu har jag bestämt mig för att köpa en ellevill sjal i 50%bambu 50%bomull. Dessa ska vara mjuka o sköna för nyfödda bäbisar men kan ändå användas längre än trikåsjalar då detta är en "vävd sjal".Först hade jag bestämt mig för en trikåsjal i 100%bambu som heter aldoria bambu soft (http://knyt-an.se/barsjalar/trikasjalar/aldoria-bambu-soft/) men eftersom det verkar som att man inte kan använda trikåsjalar lika länge, de blir varmare och ger mindre stöd för axlar/rygg så känns det som att en vävd sjal är ett bättre alternativ för mig mitt i sommaren. En trikåsjal ska vara lättare att knyta för  nybörjare sägs det men jag får väl öva mig. 


Bestämt mig för ellevill paisley ink http://www.ellevill.com/products/paisley-ink

men då måste jag beställa från norge.

 




Den här färgen,paisley calla (http://www.ellevill.com/products/paisleycalla), går att köpa i sverige, så blir lite billigare och ingen dyr frakt. Men är den lika snygg? Mönster i båda (fast inte riktigt samma), men ink:en ger mig mer sommarkänsla känns det som. 


 



 
 
Ingen bild

Sara

1 maj 2014 09:40

Jag har också funderat på bärsjal, fast jag får nog börja med att bli gravid iofs ;-)

Jag tycker den översta var mkt snyggare, jag skulle nog kunna tänka mig att betala lite mer för att få den snyggare, men det beror ju också på hur mkt dyrare det blir :p
Den andra är ju också fin såklart, är bara när man jämför med den andra som den förlorar :p

 
Linn

Linn

5 maj 2014 08:05

Åh jag ska ned köpa någon sjal eller bärsele. Vi köpte en ergonomisk till Theodor men den var lite krångligt att ta på. Variant på sjal ihop med knäppen... Funderar på Ergobaby eller en vanlig sjal. Eller båda..... Och så ska man välja märke och allt med. Bra med lite tips här! ;) Den mönstrade var jättefin ju, störigt att den inte fanns i Sverige.

Känns extra värt med en sjal nu när man har en annan vild unge hemma hehe! Ska Lilly vara hemma eller går hon på förskola? :)

http://Linnevelina.blogspot.com

Emma

12 maj 2014 12:57

Ja jag köper nog en sjal nu o så får det bli en bärsele lite längre fram när den blivit äldre :D ja ergobaby och manducan verkar vara bra alternativ!

Tänkte detsamma. Smidigt o ha bäbisen i sjal när man ska leka o grejja med stora ungen ;) Hon kommer vara på dagis 15timmar/vecka som nu. Känns dumt o ta ifrån henne det när hon älskar att gå dit o leka med sina vänner. Hon blir ju ändå mest hemma men tror de timmarna gör gott. Om hon inte redan hade hunnit börja på förskola så hade hon nog fått varit hemma hela tiden istället. :D

 
Linn

Linn

14 maj 2014 21:35

Ja så svårt.. Har fått en sele som nog är en kopia på ergon av min syster som de slutat använda. Svårt och veta om den är mycket sämre? Onödigt att köpa en ny ergo om den vi redan har är typ lika bra haha! Sjal verkar skönt iaf..

Låter vettigt med dagis, så hade jag nog med gjort om Theodor hade hunnit börja! :)

http://Linnevelina.blogspot.se

Emma

15 maj 2014 07:57

Haha ja bäst o vänta med en ny o prova den du fått då :-) ja tycker också sjal verkar skönt därför jag måste prova. Kul med något nytt också annars har vi ju allt redan efter Lilly ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards