kiwihunden

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma - 31 januari 2012 19:42

Idag har vi varit på BVC och träffat vår föräldragrupp. Där fick vi lära oss om vaccinationer och olika sjukdomar.


Sen åkte jag och tvättade bilen hos bästaste lillebror Emil. Så nu är bilen ren och fin som en blänkande sommardag.


Lilly sover verkligen *peppar peppar* bra nu! Igår somnade hon kl 20.30 och sov till 9 i morse med 3-4 matbreaks på ca 5min såklart. :d

Av Emma - 28 januari 2012 22:45

Idag har jag varit på 85års kalas och åkt längdskidor! Eva-Karin och jag åkte skidor och hundarna sprang å busade. Jag har nog inte åkt skidor på 10 år så lite ovant och stelt var det. Men himla roligt! Ramlade en gång i nedförsbacke så E-K fick hjälpa :D


     

Av Emma - 25 januari 2012 22:57

 


Idag är lilltjejen 2 månader. <3

Vi sa även upp lägenheten idag så om 3 månader blir det flytt. Ganska jobbigt att flytta alla grejjer igen men blir bra när det väl är gjort. Ska bli underbart med hus och egen trädgård i sommar! :D

Av Emma - 24 januari 2012 22:20

IDAG HAR VI KÖPT HUS!   

Av Emma - 23 januari 2012 14:22

Kan man bli annat än glad när man vaknar upp bredvid ett sånt här smile.


 

Av Emma - 21 januari 2012 17:41

Idag har vi varit på middag hos mina föräldrar. Det var mumsigt. Mina bröder följde med oss hem så nu sitter de och Kalle i soffan och spelar fifa i väntan på att en fotbollsmatch ska börja Liverpool-Bolton.  Just nu står det lika i en match mellan Emil och Kalle. 


En trött liten hårdrockare.


 



Av Emma - 18 januari 2012 23:01

Min jeanskreation att ha vid skötbordet är klar. Idag har vi även vaccinerat Kiwi och hälsat på hos Kristin. :D


 


Av Emma - 17 januari 2012 19:00

Idag gjorde jag kantarellsås till middagen av kantareller jag fått av Farfar. Himmelskt gott! :D 


Nu ligger Lilly och sover på min mage medan jag skriver inlägg. Mysbäbis är allt vad hon är. För er som undrar om budgivningen så är den igång. Det är vi som slåss mot ett till par. Men nu har de varit tysta ett tag. Än så länge har vi sista budet men vi får väl se. Riktigt spännande med budgivning. Jobbigt om vi inte får huset eftersom vi typ redan flyttat in där i tankarna. :P 


På fredag ska jag och några mammor ur vår föräldragrupp fika tillsammans på stan. Ska bli roligt att få prata av sig med andra mammor och se om de upplever föräldraskapet likadant som en själv. :)

Ovido - Quiz & Flashcards