kiwihunden

Alla inlägg under april 2012

Av Emma - 30 april 2012 14:43


 

Av Emma - 29 april 2012 22:48

Idag har vi varit på babysim och äntligen lyckades vi få med oss kameran!


     

Av Emma - 28 april 2012 22:17

Idag har varit en väldigt bra dag! På morgonen så möblerade vi och plockade upp prylar ur kartonger.Sedan bar det av upp på blankeberg på en härlig skogspromenad fram till klacksjön och tillbaka. Lilly sov i vagnen under hela promenaden. Vi såg väldigt mycket olika djur och blommor; humlor, hästar, citronfjäril och påfågelögon, tranor, en snok, tussilago och vitsippor. När vi kom hem igen så lekte Lilly lite med Canyon och Kiwi. Sedan blev det lite vila innan bakningen av tekakor. På kvällen blev det till att se på fotboll, Norwich city - Liverpool 0-3, och ett litet bad för lilly. Och kiwi fick sig en dusch för hon rullade sig i lera under promenaden.


       


Snok som korsade vår väg!


     


Lek utomhus i solen


 


Nybakat bröd


 


Nybadad!

(Söta kaninhandduken har hon fått av Annika)

 



God natt!




   


Igår testade vi även att byta till sittdelen på barnvagnen men Lilly försvann i sitsen så hon får nog ha sin liggdel ett tag till. :)


 



Av Emma - 25 april 2012 19:41

Idag är Lilly 5 månader. Feber är borta från igår så nu är hon pigg och kry igen.


   


Kiwi firade Lilly genom att yla lite och försöka få henne att kasta bollen.



I helgen fick Lilly en matstol. Smörgåsrån är lite roliga att äta iaf.


   


Vi firade Lilly med att köpa lite nya kläder (2 bodysar och 2 byxor), myggnät till vagnen och en hoppgunga.


   

Av Emma - 24 april 2012 21:11

Ja, det känns väldigt bra att vara husägare! Alla grejjer är flyttade och gamla lägenheten avdammad. Nu är det bara uppackning av alla kartonger som man varit så duktig att packa ner allt i. Första natten vi sov här hade vi inte hunnit flytta alla grejjer. Jag letade runt bland alla kartonger som ett yrt höns efter min tandborste. Kollade alla kartonger två gånger innan jag gav upp och givetvis hade vi glömt tagit med den kartongen. Hittade tandborsten dagen efter i en kartong prydligt ställt i hallen i lägenheten. Nu är alla kartonger på plats i huset men likt förbannat hittar jag inte allt ändå. Ska bli skönt när allt är uppackat och på sina rätta platser.:D Jag hittar mer och mer förvaringsutrymmen i huset för varje dag. Vilket är väldigt bra för vi har en hel del grejjer! Men är så förvånande varje gång jag upptäcker en garderob som jag inte tänkt på att den är där  "ja men just det här är det en garderob också" :D Och väldigt många skåp, luckor och små förvaringsutrymmen i köket. Kommer ta ett tag att lärar sig vart varje sak har sin plats.


Igår fick Lilly sin fem månaders spruta så idag har lilla vännen haft feber. Sovit och varit gnällig om vart annat och haft en fuktig och trött blick. Jag hoppas att hon vaknar pigg och kry imorgon. Inge roligt när ens bäbis är sjukis fast det är skönt att vet vad det beror på. Inte så konstigt att få lite feber efter en vaccination. 


Igår hälsade vi på dagispersonalen mittemot vårt hus. De verkade väldigt trevliga och Josses mamma var där och vikarierade. Var kul att få prata lite med henne också. Var ett tag sedan :) Barnen i grannhusen är väldigt intresserade av oss och kollar mycket. Jag har hälsat på dem iaf. Får hoppas de kommer gilla oss!


Två kaniner har fått flytta hit - Canyon och Precilla. Får hoppas de kommer att trivas i vår familj. Precilla är även dräktig så snart tittar det för hoppningsvis fram bäbisar.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Var tvungen att goggla garderob så att jag inte stavat fel på det i alla år men det var rätt stavat! PUH! Josefin upplyste ju mig för några månader sen om att jag stavat lakan fel i alla år. Jag stavade det "lakarn" Smaka på orden "garderob eller gaderob, lakarn eller lakan" hahaha ibland är svenskan lite trixig. Läste en tråd på familjeliv om "lakarn" tror helt  klart på Eva som skrivit så här:


"Själv kan jag tänka mig att det kan vara en rent skriftlig hyperkorrektion. Skribenten kommer då från ett område med tungrots-R som är mycket försvagade i position mellan vokal och konsonant. H*n är van att där ska stå ett "r" i ord som "barn", "korv" och "varm" trots att h*n själv inte hör mycket till "r" i uttalet. Och så smittar detta av sig på ett ord som lakan."


Fast jag har ju iofs inget tungrots-R. Hahaha jag ger upp på att hitta en förklaring. Fast vänta, iofs är det många som skriver att det är dialekten det beror på. Undra om jag säger lakarn... jo det är nog så att jag skrivit det så på grund utav att jag uttalat ordet så. Jaja På något sätt så har jag alltid trott att det stavades "lakarn" och det kommer jag få leva med.   

Av Emma - 13 april 2012 23:17

Idag har jag gått wild and crazy med rakapparaten på KIWI och hon älskade det. Kanske inte älskade själva rakningen i sig men hon vart superduper busig efteråt. Ville springa gläjdevarv på glädjevarv, busa med bollen, jaga pinnar occh kottar på promenaden, spatserade stolt bredvid barnvagnen och gick med självsäkra steg. Det är min Kiwi det! Skulle ha åkt ut till agilitybanan idag och använt all hennes energi på banan istället. I vinter/vår har hon inte direkt visat något intresse för att träna men kanske en gnista har tänts nu. Och om exakt en vecka så flyttar vi till hus och får en egen trädgård. Ska bli grymt! Då kan några agilityhinder stå framme i trädgården så kan vi träna lite när som helst. Me like.


Hon är inte så snygg just nu men om 1-2veckor när det växt ut endel så blir det bra. Hon trivs iaf i kortklippt och det är huvudsaken. ;)


 




Av Emma - 11 april 2012 15:48

Ni som inte har sett Lillys färdigheter live. Här får ni ett litet smakprovs-klipp ;)



 

Av Emma - 10 april 2012 13:25

Idag fick jag sovmorgon av Lilly till klockan halv tio. Det tackar jag för!   


Sen har jag rensat min garderob på två stora kassar kläder. Endel av kläderna känns jobbiga att släppa greppet om men efter graviditeten är kroppen inte riktigt lika smal som innan och även om jag går ner endel till så kommer nog inte höfterna att bli så slanka som de en gång var. Innan graviditeten så funderade jag även på hur folk kunde ha såna degiga magar och få såna bilringar utav tajta byxlinningar. Nu vet jag svaret. De har varit gravida en gång i tiden. :P


Tråkväder ute. Bara regnar. Men det gör ju också att man kan se på film med gott samvete och mysa ner sig i soffan under en filt. Funderar på att se "flyga drake" nu när jag tvättat, sorterat kläder och packat. Lilly och Kiwi är också på myshumör. Det måste bero på vädret. :D 


Om 2 veckor flyttar vi till huset!!


och kaninbäbisar har kommit i kaningården. Nu är det vår!


 


Ovido - Quiz & Flashcards