kiwihunden

Alla inlägg under januari 2013

Av Emma - 26 januari 2013 22:33

Django Unchained såg vi igår på bio tillsammans med Alex o Viktor! Quentin Tarantino gör en aldrig besviken! Väldigt bra men såklart väldigt rå ibland och full av överraskningar som i alla hans filmer.


O ikväll kom de hit så vi hade sällskapsspelskväll. Vi spelade "Ryktet går" och "Ticket To Ride Europe". Alltid lika kul att spela sällskapsspel!

 

 



Av Emma - 24 januari 2013 18:50

 

Av Emma - 23 januari 2013 21:28

Idag åkte jag upp 50m upp i luften i en skramlig hiss utanpå kokarns behållare på stora enso. Man är inte så kaxig när man kliver ut på metallgaller 50m upp i luften. :P Försökte hålla fokus o kolla ut över vännern istället för att kolla ner under fötterna. 


Trots att jag inte är höjdrädd så blev jag lite skakis o det var skönt att komma ner på marken igen!


Av Emma - 19 januari 2013 21:58

Idag har jag, Lilly o Kiwi varit hemma hos Alex. Vi fikade mumsmums, tjattrade och lekte lite med myskatterna Elton o Bonnie. 


Nu ikväll fick vi se ett rådjur gå utanför huset på gatan. Kändes häftigt att det kommer o går in i villaområdet. Men det kanske betyder att det är svårt att hitta mat i skogen? Kanske var det samma rådjur som hoppade upp ur diket framför mammas bil när hon körde in i fagerås i fredags. Var bara några centimeter från att träffa det men den var lika snabb ner på andra sidan av vägen som den var att komma upp på andra sidan som tur var. Kör försiktigt på vägarna alla trafikanter! 

Av Emma - 15 januari 2013 21:48

Förra veckan blev det en tur till jönköping där jag och Lilly fikade en sväng med Anneli och sedan hälsade på hos Linn. Linn är gravid så vi pratade en hel del om barn förståss, vi tog en promenad på torget där de har marknad varje lördag och vi åt hamburgare och lasagne. Mysigt var det. Hoppas jag kan komma till jönköping under våren igen :) 


Eva-Karin var på hundkurs i Jönköping så vi åkte ner dit tillsammans på fredagen för att sedan fortsätta vår färd ner till Halmstad på lördageftermiddag. I Halmstad var vi båda typ däckade första dagen så vi tog det mest lugnt o så gick vi iaf två promenader och Lilly o Fanny aktiverade sig med att leka, Men sen tog vi oss i kragen andra dagen så då åkte vi ner o träffa Kitty med vovvarna, gick promenad på stranden vid havet, var på stan i Halmstad; gick på cafe, kollade på tärnklänningar och näbbklänningar, Kitty köpte mascara  o vi lagade mysig middag :)  E-K är väldigt bra på frukostar, överröst mig och Lilly med lyxfrukostar varje morgon! Kokta ägg, hemmapressad apelsinjuice, te, gott bröd, fil o flingor, uppskärd färsk sallad, tomat o gurka. Me like! :)


Tack för att vi fick hälsa på o för fina dagar både i Jönköping o Halmstad! <3


Bus o Mys i Köket

         


StrandPromenad


 


Fina Tindra


 


PrinsessLilly!

 


Nu har jag jobbat på nya jobbet i två dagar o det går bara fint. Fått eget kontor, mobil o dator o de överröser mig med information om företaget o verksamheten. Känns bra o få sova lite emellan dagarna iaf så man hinner smälta allt lite grann iaf. Fullt ös från första dagen. Men det är faktiskt kul att få jobba igen :D  Känns väldigt bra att pappa Kalle är hemma med Lilly också. Han sköter hemmet helt superbra o jag har haft lagad mat på bordet varje dag efter jobbet! <3

Av Emma - 2 januari 2013 08:51

Lilly oh jag gjorde oss fina dagen till ära!


   



Det nya året firade vi in med god mat och sällskapsspel. 


     

J var väldigt nöjd över sin "flygande matta".


Senare på kvällen blandades det goda drinkar. Här är en mojito!



Tolvslaget skålades in med skumpa!

   


och vi såg på raketer

 

Synd att du var sjuk E-K och missade kvällen. Men i helgen drar vi till jönköping och sen hem till dig. Ska bli roligt! 


Välkommen 2013!

Som jag har längtat till dig. Vi kommer ha väldigt roligt det här året. Inplanerat massa skoj! :D 


Av Emma - 1 januari 2013 18:27

I år var julen extra speciell för vi firade den hemma hos oss i vårt eget hus! Tillsammans med min fina familj <3


 

Lilly läser boken hon fick i julklapp på öppna förskolan. 


 

Hundbäddar är även väldigt bra för mini-människor!


   

Kaninmys!


 

Fin ljuslykta jag fick av bästa E-K!  VI fick även en ljuslykta av Kalles föräldrar så nu har vi två, en på trappen o en i hallen. Älskar lyktor så mysigt med tända ljus!


 

Julgodis som jag, Emil och Lilly bakat


 

Kiwi


Julgranen med alla paket


   

Det var synd om Lilly för hon hade feber på julafton men när hon fick sitta o mysa hos mormor och titta på kalle anka blev det genast lite bättre iaf. 



 

Så hon orkade både springa runt o hämta ljugranskulor, 


 

Mysa med Tess o Pappa ....


 

och äta choklad med morfar. 


 

Julklappsutdelning


 

Julklappsöppning


 

Lilly fick en lektunnel av oss men tror Erik tyckte den var mest kul på jul! :D 




Ovido - Quiz & Flashcards