kiwihunden

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma - 31 juli 2011 18:49

I fredags var det väldigt jobbigt att ta farväl av alla kära kollegor på jobbet. Grät en skvätt när en sorglig låt kom på radion i bilen påväg till Karlstad. Lite känslig just nu^^ Nu känns det bättre men jag kommer verkligen att sakna alla. Förra veckan var väldigt trevlig då jag bodde hos Anneli och hennes mysiga familj. Vi spelade rockband och alien vs predator, pratade en massa, plockade kantareller, hälsade på hos Bettan och bakade lite bröd. När jag åkte hem i fredags fick jag även med mig nybakade bullar. De slukade jag fort. Himmelskt goda!


När jag kom hem så var Mario och Josse här från Linköping och hälsade på oss. Vi gick ut o åt på kvällen. Sen på lördagkvällen var jag och Kalle på Gocko Rock festival och kollade på rockbandet Offside.


Idag runt kl15 var Chris här och hälsade på. Det var mysigt. Chris kollade runt i lägenheten och sen åt vi chokladmuffins. Sen på kväll kom päronen och hälsade på en sväng. Vi åt mackor och muffins. Pratade om allt möjligt.


Har'e gôtt!

Av Emma - 21 juli 2011 20:54

Då har flyttlasset gått till Karlstad. Karl och Kiwi flyttade också igår. Men jag ska ju som sagt vara kvar i Småland ett tag till. Mamma kommer imorgon för att hjälpa mig att städa <3 Och på söndag flyttar jag hem till Anneli. SKa bli roligt...

Städa är dock inte lika kul men nödvändigt.



  Databord och kontorstol


  Sängen som löser alla ryggbesvär


  Saknas något?!

Av Emma - 13 juli 2011 22:41

 I förrgår råkade jag värma gurkskivor, jag hade med till lunchlådan, i micron. Inte att rekommendera. De blir så där geléaktiga och gäggiga i smaken. Bläähh. 


Det är mycket just nu. Väldigt mycket på jobbet att göra och hemma är det packning som gäller när jag kommer hem. Idag har vi piskat mattor också. Det dammade vill jag lova:D På tisdag nästa vecka kommer flyttgubbarna o hämtar våra grejjer. Kalle och Kiwi flyttar på onsdag. Jag stannar kvar för att jobba till sista Juli. Jag ska bo hos bästaste kollegan Anneli sista veckan, ska bli kul!  


I helgen ska jag på kaninutställning i Fjugesta. Ska bli trevligt att få träffa vännerna och mamma där.


Några bilder från nya lägenheten:


  Utsikt från franskabalkongen.


Master bedroom


Badrummet


  Hall

Av Emma - 5 juli 2011 22:42

Finaste angoraungen! :D


 

Av Emma - 3 juli 2011 19:11

I veckan åkte jag och Kiwi på agilityläger tillsammans med  E-K, Lotta, Fanny och Ike. Instruktörer var Fanny Gott och Karine Hauan. Det har varit underbart kul och lärorikt. Dessutom hade vi underbar sol hela dagarna så vädret kunde inte varit bättre.



 
 
 


 

Bilderna har E-K tagit. Kolla gärna in hennes blogg för fler fina bilder.


Våra fina agilityhundar


  Kiwi tränar hoppteknik


  Kiwi var minst på lägret


  Fanny instruerar om kommande övning


  Fina Spike "Ike" som vi fick låna med oss av Catrin


  Vi fick tillåtelse av Skorpan att få sova hos henne dessa dagar. Det var mysigt.


  På promenad med underbara Lina och Gunilla


  Järngänget :D


  Underbar Svensk idyll


  Sommar!!!



  Kiwi i sin flytväst, En bild som jag lyckades ta



Tack E-K för underbart sällskap på lägret.

Ovido - Quiz & Flashcards