kiwihunden

Alla inlägg under mars 2014

Av Emma - 31 mars 2014 09:45

-Mamma, är det här dina trosor? *visar upp en BH*


-Nej, det är en BH. Den har jag på brösten. 


*tvååringen funderar lite*

- Har man den på rumpan?


-Ne *skrattar lite*


-Nehe jag tyckte du sa de. 



  

Av Emma - 21 mars 2014 13:25

Idag har jag o Lilly varit på barnmässan. Lilly lekte massor i många barnanpassade montrar med klossar, tågbana, målade, sandlåda, magnetiska grejer mm. Och jag passade på att ta massa goodiebags med smått o gott till bäbisen. Kul var det!

Sen köpte även Lilly en ballong.

Av Emma - 20 mars 2014 13:30

Kiwi är bästa hunden att ha med till lekparken. Kan vara lös eller fastbunden, bryr sig inte om andra barn, mys, håller sig allt nära mig. Här är en bild från förra veckan när vi träffa virre o nova. Kiwi o Nova lekte med frisbeen jättelänge så det var en trött hund som däcka i soffan när vi kom hem <3

Av Emma - 4 mars 2014 18:18

Nu har jag o Lilly byggt en koja som vi sitter o myser i. Här inne kan man leka, låtsas sova, läsa böcker med ficklampa, äta mackor,spela spel på datorn och busa med en nyklippt kiwi. Gosedjur har fått flytta in också bland annat Bullen och Jackie. Lilly fixade en filt till dörr också för det måste man tydligen ha på en koja! 


Idag har jag även varit hos BM på rutinkontroll. Tagit blodtryck som var bra. Idag är det v20+0. Halva tiden kvar till bäbben kommer ut! Fast Lilly berättade imorse att hon hade tagit bäbisen till sin mage. "Du får skaffa en ny", sa hon. Lite taskig tycker jag. <3

Av Emma - 2 mars 2014 00:20

Ikväll har det dansats hejvilt i vardagsrummet! Lilly accepterade inte att vi satt still o tittade på melodifestivalen. Varje låt skulle det dansas till så här har hela familjen dansat och gjorde de ena snyggare stegen efter de andra. Så underbart att ha ett litet energiknippe i familjen som förgyller ens dagar! 



    

Ovido - Quiz & Flashcards