kiwihunden

Alla inlägg under april 2013

Av Emma - 21 april 2013 19:24

Idag har vi varit o kollat på coop bygg efter en sandlåda till lilly. Men den var dyrare där än på andra ställen vi sett så vi avvakta lite med att köpa en. Ska även kolla biltema, beijer bygg, jula o k-rauta. Den på jula verkade vara lite mindre i storlek så den kanske vi inte väljer. Funderar mest på en sån sandlåda som har lock. O när man fäller upp locken på sandlådan så blir det som två bänkar på varje sida. 


Alex skickade precis en häftig youtubefilm på katter som blivit klickertränade. Kan mer än Kiwi tror jag ;) 


Av Emma - 10 april 2013 22:47

Bokade frisör för håruppsättning idag. Så nu har jag bokat både frisör o fotograf! Wee så roligt! 

Sitter o kollar på håruppsättningar på google nu. Finns mycket snyggt men även udda uppsättningar.

Kolla på det här helikopterhåret. Ska jag satsa på den eller? 


 

Av Emma - 10 april 2013 21:23

Doktorn fick ge lilly pencillen för lunginflammation. SÅ nu har hon blivit mycket piggare när febern försvunnit men lite hängig än från o till. Kalle mår också bättre. Imorgon ska jag iaf jobba igen!!


Idag på lunchen så åt lilly korv o ris. Hon äter ofta med händerna när vi inte matar henne. Hon gillar mest att äta själv! Idag fick hon se en gaffel som låg på bordet och pekade på den o sa "mer". Javisst kan du få gaffeln tänkte jag o gav henne. Då tog hon den i handen precis som man ska göra o lirkade upp en korvbit på gaffeln. Hon log ett stort leende o tittade på mig. Sen stoppade hon in gaffeln i munnen o tog korvbiten! :D Snacka om att min tjej börjar bli stor - kan äta med gaffel o allt. Sen försökte hon äta mer på samma sätt men att få upp ris med en gaffel är ju inte så lätt :)


 

En bild från förra veckan då de var i Mariebergsskogen o såg på djuren. Hästar var mest intressanta tyckte Lilly.

Av Emma - 8 april 2013 15:19

Idag VAB:ar jag för första gången. Både Lilly o Kalle är sjukisar. Lilly ska snart få åka till farbror doktor om hon kanske behöver ha någon medosin. Inge kul att ha en febrig liten tjej som bara vill ligga i famnen o sova på en. Hon ska vara bus o pigg o sprallig ju! 

Av Emma - 7 april 2013 23:08

Det ska bli så himla roligt att vi äntligen ska gifta oss! Samtligt som det ska bli himla skönt när det väl är över. Trodde inte att det skulle vara så här jobbigt att planera ett bröllop (samtidigt som det är superkul)! Gästlistan är min största ångest som jag ligger o tänker på just nu. Vi har bjudigt många, både släkt och vänner, samtidigt som vi har fått sållat bort hårt både vänner och släktingar från gästlistan eftersom både lokalens utrymme och vår budget begränsar. Dessutom tycker våra föräldrar att vi redan ska ha ett alltför stort bröllop. Men det är vad vi vill ha! :) Tyvärr blev inte alla mina vänner bjuda för jag har väldigt stor släkt och valde att bjuda mycket släkt trots att jag även där fick ta bort några från listan. 


Men bröllopsfester är inte allt... Jag hoppas att ni som inte blivit bjudna inte förblir bittra utan kommer fortsätta vara mina vänner och komma på andra tillställningar vi planerar. Och det som är bra är att ni inte behöver ha dåligt samvete när ni inte bjuder oss när ni ska gifta er! 


Sådär nu har jag fått skriva av mig. God natt och Puss på er!



Ovido - Quiz & Flashcards