kiwihunden

Alla inlägg under augusti 2011

Av Emma - 31 augusti 2011 19:59

Idag var Kiwi till veterinären för att ta om proverna för lever. Idag visade de på normala värden igen!! Så nu är Kiwi frisk. Känns väldigt bra att levern repat sig och är okey igen. Verkligen en lättnad!


Imorgon börjar jag nya jobbet! Ska bli spännande fast jag är såklart lite nervös. Blir alltid så för mig när allt blir nytt och man ska lära känna nya människor. Men det ska helt klart bli roligt att få något att göra på dagarna!:)


Nu ska jag se på true talent!

Av Emma - 17 augusti 2011 21:17

I torsdags, dagen innan kiwi blev sjuk, så hade hon öppnat min väska och ätit upp hundgodis. När jag senare tänkte på detta i helgen så kom jag på att det även funnits en karta med alvedontabletter som hon rivit ut. Detta ringde jag upp och meddelade veterinären, eftersom det då kan ha varit så att hon fått i sig någon tablett. Idag var vi och testade hennes levervärden då paracetamol som finns i alvedon är farligt för lever och njurar. Provsvaren visade att hon har förhöjda levervärden. Så nu ska hon äta strikt dietmat och medicin för att hjälpa levern att laga sig. Om två veckor ska vi ta om blodproverna och se hur värdena ligger då. Känns väldigt jobbigt men ändå bra att vi tog testerna nu i efterhand även fast hon är pigg. För nu kan vi hålla koll på det och hjälpa hennes lever. Dock kan vi ju fortfarande inte veta om det är så att hon åt tabletter eller om hon kanske har haft förhöjdavärden sedan tidigare.


Gladare nyheter: Imorgon ska vi åka till Götet och ha're gött hos E-K! Å vila upp oss lite. MiniSemester är aldrig fel. :))




Av Emma - 16 augusti 2011 15:34





Då är barnvagn införskaffat. Lika bra att få endel inköp gjorda nu när jag är ledig.


Emmaljunga Nitro city - sittdel

    Söta små får som dekor på insidan av suffletten


  City korg på chassit (istället för sittdelen, används i början)


Vi köpte begagnat och säljaren som vi köpte citykorgen av skickade med lite mer grejjer. Bland annat en mobil för spjälsängen och en babysitter. Snälla människor det finns!

   

Av Emma - 12 augusti 2011 14:44

Idag hade Kiwi massa ont i magen under hela förmiddagen. Hon väckte mig genom att pipa och gny och visste inte vart hon skulle ta vägen. Kräktes 2ggr och fick som kramper i magen 5-6ggr. Hon vill bara ligga ner och försöka vila men pipper lite för sig själv när hon försöker hitta en bekvämställning och magen känns uppsvullen. Väldigt obehagligt. Fick veterinärtid till kl 13.20 Mamma kommer till mig kl 12 för att äta lunch och sen följa med. Hon märker också att kiwi har ont för i vanliga fall blir hon superglad när mamma kommer. Nu hälsa hon lite o sen satte sig o gnydde lite bredvid henne. Vackade när hon skulle gå med bakbenen som att hon var helt stel i hela kroppen.


Men när kiwi väl hoppar ut ur bilen på veterinärstationen då är hon som förbytt. Precis som vanligt, pigg och glad och väl inne hos veterinären visar hon inga tecken på att hon haft ont. Och väl hemma igen så ställer hon säg och skäller efter mat.. "mat mat mera mat!! mera mera mera..." Men hon fick bara lite för nu ska hon få små portioner och äta prokolin som är bra för magen. Och magen känns inte alls uppsvälld längre. Tokiga hund! Nu hoppas jag att hon är bra i magen och att det vara var något som hon råkat få i sig som hon mådde dåligt av hela förmiddagen. Det är så jobbigt när ens lilla vovve inte mår bra.



 Bild från i somras när vi var på Huskvarna Hundklubb.

Av Emma - 10 augusti 2011 22:50

Nu har vi beställt nya tavlor ifrån Emmans väggdekorationer.


   


Vi letar även matsalsbord. Så om någon har ett fint ekbord för 6-8personer att sälja så hör gärna av er... Vi vill ha något liknade detta:


 

http://www.em.com/web/mobler.aspx

Av Emma - 10 augusti 2011 19:44

Idag har jag bakat bullar!


 

9/8

Av Emma - 9 augusti 2011 16:02

Idag fyller pappa år! Så vi ska åka och fira honom ikväll.


Grattis pappsen!   



Idag var vi även till mödravårdcentralen och lyssnade på bäbisens hjärtljud. Det lät fint, ungefär som galopperande hästar :) Nu har vi passerat v25 så idag fick jag ett moderskapsintyg. Längtar tills november!


 

Ovido - Quiz & Flashcards