kiwihunden

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma - 28 oktober 2014 23:41

Lilly har höstlov denna vecka. Idag har vi varit på sagostund på kils bibliotek. Vi lyssnade på tre berättelser och alla barn fick ett varsitt sagogryn. Molly sov i vagnen under hela vistelsen. På fredag ska vi tillbaka till biblioteket för att se på en teater.

Bilden är från knatteskutt-dansen i söndags.

Av Emma - 21 oktober 2014 20:19

Idag har jag varit på föreläsning. Det berättades om hur magens muskler är uppbyggda och hur magen ska tränas upp på rätt sätt efter en graviditet. Man ska inte börja springa o göra situps direkt utan stärka upp de inre muskler.

Kan rekommendera appen mammamage.

Av Emma - 20 oktober 2014 22:32

Molly har börjat skratta med ljud! Så underbart att höra! <3 Vi gör alla möjliga konstiga miner och  läten här hemma för att få höra det. Kan man bli annat än glad och varm i hjärtat. 


Idag när jag lagade mat så fick Lilly leka i diskhon med vatten o grytor o flaskor o olika mått o diskborste. Tror hon stod där i 2timmar. Tänk vad roligt vatten kan vara! 


När vi skulle ut på promenad i morse upptäckte jag även att jag nu kan stänga min jacka! *lycka*


Av Emma - 17 oktober 2014 21:45

Idag har vi haft en riktigt mysig familjedag. Kalle jobbade halvdag så vi mötes upp på stan, åt tacos och gick lite på stan. Sen åkte vi vidare till deje o badade. Lilly flög i vattnet och åkte rutschkana gång på gång på gång. Super roligt! Molly gillade att vara i vattnet i kanske 5minuter sen tyckte hon det räckte. Men efter lite chillande så myste vi i bubbelpoolen och den gillade Molly.Köpte årskort så kommer bli mer badande!:-)

Ikväll har vi gjort massage på varandra. Både jag o Lilly har masserat Molly. Och sen ville Lilly bli lite masserad men tyckte det killade under fötterna.

Av Emma - 14 oktober 2014 22:08

Igår gav Lilly mig en puss o kram bara sådär spontant.

-Vad gullig du är då! ,säger jag <3

-Det är för att du älskar mig, säger Lilly

Av Emma - 13 oktober 2014 11:23

Idag har Molly läst sin första bok. Hon gillade den precis som Lilly gjorde och fortfarande gör!

 

Av Emma - 12 oktober 2014 11:55

Nu när Lillys lekrum äntligen är klart så ska Molly o Lilly sova i rummet där nere tillsammans ett tag tills de (jag) är redo att sova däruppe. Så nu har jag fixat iordning Mollys sovhörna.

 

Lilly gillar sitt nya rum supermycket (och jag med!). Kul när saker man gör uppskattas. :)

Lilly tackar alla som hjälpt till -målarmorsan, pappa, Annika, farfar och morbror! Och farmor såklart som underhållt henne under tiden vi andra fixade i helgen.

Av Emma - 11 oktober 2014 18:25

Förebild

 

Efterbild

 

Ovido - Quiz & Flashcards