kiwihunden

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 28 februari 2011 19:32

Tävlade i Kristinehamn i Söndags. Här kommer en film med lite klipp från när Kiwi och jag körde. Mamma hjälpte mig att filma.


Placering:
Agilityklass 1, Lopp A plats 19 av 30 startade
Agilityklass 1, Lopp B plats 16 av 28 startade

Hoppklass 1, Lopp A plats 18 av 26 startade
Hoppklass 1, Lopp B disk. (vi tog bara roliga hinder och struntade i slalomet som krånglat och varit tråkigt hela dagen :))


Av Emma - 23 februari 2011 20:11

Idag har jag varit på bokrean tillsammans med Anneli! :> Kul med lite nya böcker.


 

Av Emma - 22 februari 2011 21:09

Filmade Kiwi en liten snutt med nya kameran. Vi pratar lite...



 

Av Emma - 21 februari 2011 22:31


Imorgon ska vi till gigaten och kolla på videokameror. Vi funderar starkt på att köpa en Sony HDR-CX115 Videokamera.

Om det är någon som har erfarenhet av denna videokameran får ni gärna skriva en kommentar. Eller om någon rekommenderar en annan.


 


Av Emma - 18 februari 2011 17:36

 

Av Emma - 17 februari 2011 20:54

Idag har jag och Kiwi tränat på att gå slalom mellan benen och "spela död". Hon var väldigt duktig.


Jag och Karl gjorde även varma mackor i ugnen när jag kom hem från jobbet. Det var gott. Medan vi åt så såg vi på filmen Due date. Jag kan tyvärr inte riktigt rekommendera den. Det var en komedi men den var inte super rolig. Den var lite för korkad ibland så man bara tyckte synd om den. Nee den var ingen höjdare dessvärre. Betyg: 2/10



  På båten påväg till skagen i augusti 2010

Av Emma - 16 februari 2011 21:21

 I helgen var jag till Vänerborg på kaninutställning, närmare bestämt Landsutställningen som hålls en gång per år. Jag hjälpte mamma både i sekretariatet för utställningen och i angoramontern. Jag, mamma, Lina och Gunilla sov i en hyrd stuga. Dock var det snöstorm och -20 grader ute precis den här helgen (som vanligt när det är LU) så vi hade väldigt kallt inne i stugan/huset men det var ändå väldigt mysigt. Vi var inburrade i filtar, hade tända ljus och åt ostbricka på lördagskvällen.


    LU 2011


Holländare


   

Angoraprodukter



På alla   -ans dag i måndags blev jag bjuden på äggmackor och hallonjuice, choklad och kakor när jag kom hem från jobbet. Mys!




 




Av Emma - 8 februari 2011 18:43

Eva-Karin var även kaninvakt i helgen åt en väldigt söt och gosig Linus. Blev riktigt sugen att skaffa en kanin igen när jag stötte på honom. Han var så lugn och stabil påminde mig väldigt mycket om min Oskar. Till helgen ska jag ju faktiskt på kaninutställning med mamma, Lina och Gunilla så får se om det slinker med någon kanin hem. Fast jag borde ju inte ha kanin eftersom jag är allergisk mot hö.


  Snosar på varandra. Kiwi var så lugn och försiktig.


  Mys


  Fanny får puss <3



  E-K redigerade även en film som jag fick dela med mig av. Kiwi medverkar i slutet av filmen.

Ovido - Quiz & Flashcards