kiwihunden

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 27 juli 2012 21:43





















 Igår var jag och E-K till Fryken tillsammans med lilly och vovvarna. Där tog E-K många fina kort på Lilly <3





     


Idag klippte jag Kiwi så ikväll så skrattade Lilly massor åt henne. Vi tror iaf att det var det hon skrattade åt. Hon har aldrig skrattat åt kiwi innan.



 

Av Emma - 12 juli 2012 23:58

Nu ska jag ställa mig upp mot allt så mamma o pappa fick sänka min sängbotten så att jag inte trillar ur sängen. /Lilly


   

Av Emma - 8 juli 2012 18:48

Förra helgen var vi på agilitytävling tillsammans med E-k, Anna och Sandra. Även Josse följde med på söndagen och kollade in oss. Det var väldigt roligt.


Anna vann båda hoppklasserna i large, Sandra klassade upp sin hund i både hopp o agility till klass 2 genom att vinna mediumklasserna första dagen. E-K och Fanny tog sin första pinne tillsammans i agilityklassen. Jag och Kiwi var mest med för skojs skull eftersom jag ändå ville dit o se de andra. Vi diskade oss dessvärre i alla klasser men våra små mål; att inte springa ut i publiken, att inte lukta överallt, klara platta tunneln, ha fart och ha roligt klarade vi galant och kiwi tog även gungan väldigt fint. Sista loppet dag två testade jag och E-K att busa upp kiwi precis innan start och dessutom testade vi en flygande start. Första raksträckan gick väldigt bra men sedan började Kiwi att leta efter E-K (som hade gått till långsidan av plan för att filma oss) som vi hade busat med. Vart är hon som är så skojig!? Haha nästa gång får jag testa att busa upp henne själv. Dock kändes det bra med flygande start så hann hon inte sitta med nosen i baken utan kom igång direkt. ;) Här kommer en film på våra lopp.



 

Av Emma - 4 juli 2012 22:23

Poliskonstapeln på besök!


    


Polisen höll sina fångar i finkan där de fick straffet att måla!

 



Före - förberedande inför målningen

 


MittMellan - pågående målning

 


Efter - Väggarna blev ljusgula och taket blev vitt.

 

 


Var visst svårt att få rätt ljus på bilderna men jag blev helnöjd med resultatet iaf. Rummet blev mycket ljusare och trevligare. Sen ska taklisterna målas och sättas upp! Och spaljen ska bli vägg.


Tur att det var världens sötaste polis som var här! <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards