kiwihunden

Alla inlägg under november 2011

Av Emma - 27 november 2011 16:41

Föddes 11-11-25 kl 9.50

Vikt: 3360 g

Längd: 51 cm


 

 

 


     

Av Emma - 23 november 2011 21:33

Ingen bäbis har kommit än för alla er som undrar. Idag har jag sysselsatt mig med att sy. Jag syr i jeanstyg en sak som ska hänga på väggen i badrummet vid skötbädden. Den består av fyra fack och i dessa ska man kunna förvara bland annat blöjor och sånt man kan tänkas behöva vid skötbädden. Återstår att se om den blir bra. Inte riktigt klar än men får fortsätta imorgon om inte bäbisen vill tänkas komma ut. Lägger upp en bild på mästerverket när det är klart och upphängt.


Har även börjat sätta upp adventsljusstakar i våra fönster. Till helgen är det ju äntligen första advent! Mysigt med juletider. 

Av Emma - 20 november 2011 00:03








Idag (egentligen igår) har vi shoppat julgran på Rusta.



Vi har även beslutat oss för att inte gå vidare och buda på huset vi kollade på förra helgen. När vi läste besiktningsprotokollet så insåg vi att det troligtvis är endel arbete med huset bland annat stor risk för att alla golv behöver bytas då det var mikrobiell lukt och förhöjda fukthalter. Och eftersom vi väntar bäbis så känns det som att vi inte vill lägga ner så mycket tid på ett hus utan vill istället lägga all vår tid och energi på den lilla. Det kommer nog att dyka upp fler bra hus om tillomed inte bättre. Detta huset hade ju trots allt inte riktigt den optimala planlösningen fast det hade potential, ett bra läge och en väldigt mysig trädgård. Ska bli intressant att följa och se om någon annan börjar budar på det efter visningen idag (imorgon).


Nu ska jag sova natti




Av Emma - 17 november 2011 11:03

Igår köpte jag julgransbelysning och en adventsljusstake, Star Trading adventsljusstake Arcade LED, på Svarta lampan som ligger bredvid lantmännen i Alster. De har andrahandssortering på lampor till mycket bra priser. 


 

Bildkälla: http://www.uttaget.se/startradingadventsljusstakearcadeled-p-901.html

Av Emma - 16 november 2011 14:17

Trots flera promenader varje dag så verkar inte bäbisen vilja sätta fart o komma ut. Idag har vi varit till barnmorskan och lyssnat på hjärtljuden. Allt verkar bra. Magen har sjunkit för varje gång vi varit där och det är positivt. Barnmorskan sa att nu måste det kännas som att ha en melon mellan benen iaf eftersom h*n ligger så långt ner... :D Efter besöket gick jag till biblioket och lånade en film om profylaxandning. Thihi man blir ganska full i skratt när man ser hur man ska göra o när man försöker härma. Svårt att vara allvarlig ;) "Klämma låret"-övningen var spännande. En person ska klämma på den gravidas lår (ska göra ont och ska verka som en smärtsam värk) för att man ska träna att det gör ont samtidigt som man ska försöka andas och slappna av. Hahah den övningen kommer att bli mycket intressant att utöva.


Kalle ska precis beställa barnets första skor också - Liverpool baby winter booties!


 






   

Av Emma - 15 november 2011 22:19

Idag och igår har jag fått träffa bästaste E-K och hennes hundar Fanny och Lotta. Är väldigt roligt att vi båda flyttat tillbaka till värmland så vi kan träffas mer. Vi har gått promenader båda dagarna men eftersom jag inte orkar gå så mycket eller snabbt så har hundarna fått busa desto mer. Och något som är roligt är att Kiwi och Fanny har lekt massor vilket de aldrig gjort innan. Fanny verkar vara en riktig personkännare och läser Kiwi väldigt bra. Och kiwi verkar fått upp självförtroendet och vågar vara med i busets hetta. 


Eva-Karin var även snäll och tog några bilder på mig som gravid. Jag har ju knappt några bilder på mig annars eftersom det alltid är jag som håller i kameran vanligtvis. Så här får ni endel av de härliga bilderna som E-K tagit under båda dagarna.


                                        

Av Emma - 11 november 2011 20:18

Det ser inte ut att bli någon 111111-födelse :D Men jag tyckte det var bra, för då hann jag med sista dagen på jobbet också. Idag blev jag bjuden på god lunch på nöjes utav metso i väldigt gott sällskap. Jag kommer verkligen att sakna kollegorna speciellt Magdalenas pep-talk.     


Imorgon ska vi på husvisning och kolla på ett enplans-hus. Jag hoppas verkligen att det är så bra som det ser ut på bilderna på hemnet. Ska bli så spännande!

Skapa flashcards