kiwihunden

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Emma - 7 april 2014 22:10

Nu är jag i graviditetsvecka 25. Igår påbörjade jag ett babynest som troligtvis blir klart imorgon! :) När jag sytt klart allt på tyget igår bestämde jag mig för att tvätta tyget innan jag stoppade in allt vadd.( Man vill ju tvätta allt innan bäbisen använder det. ) Då var det bara den där lilla detaljen att det lila tyget färgade av sig på det vitblommiga. Det var lite dumt så istället för ett lila/vitblommigt babynest har jag gjort ett lila/rosablommigt. Så kan det gå! Men det kanske blir en tjej, vem vet :D Innan ville lilly ha en lillasyster men nu tror jag faktiskt hon mest pratar om lillebror. Men tror hon blir nöjd med vilket som, hon har ju inte riktigt koll än på vad som menas med tjej resp. kille. Hur som haver, har fått lite mersmak på att sy. Kanske blir ett till babynest eller något annat kul. Sydde efter den här bloggens beskrivning. Det enda som är gjort annorlunda är att jag la i en skummadrass istället för vadd i mitten där bäbben ska ligga, så i nederkant gjorde jag som en ficka för att istället kunna ta ur och i madrassen (som ett örngott). 


Lilly har blivit riktigt grym på alla färger! :) 


Idag har jag och Lilly gjort en påskfamilj som står i hennes fönster. Det har bara regnat ute så då har vi fått hitta på roliga inomhus aktiviteter istället. 

Ovido - Quiz & Flashcards