kiwihunden

Alla inlägg under mars 2011

Av Emma - 30 mars 2011 21:45

LadyNight har en utlottning på sin blogg med fina garner till pris, missa inte det: 


http://pysselstund.blogspot.com/2011/03/tavlingsdags.html


Förstapris - 10 st mininystan Järbo.

Andrapris - 4 st mininystan Järbo (vit, svart, röd, grön)
Bonuspris - Ett nystan av pälsgarnet Wendy Shimmer.


Tävlingen avslutas 17:e april klockan 00:00 och vinnarna dras den 18:e.

Av Emma - 26 mars 2011 14:20

Idag har jag tagit en sväng på stan i det härliga vädret. Oj vad många nyöppnade affärer som jag har missat. Jag har nog inte varit i stan på hela vintern :> Köpte en ny pyjamas, liten tandkräm och tog ut US Dollar på forex. Om 8 dagar(!) åker jag tillsammans med Josse, Chris och Kickan till Amerikat. Wee så spännande det ska bli! Vi ska bo i Santa Barbara (i Josse och Fredriks lägenhet), åka till Los Angeles, shoppa, gå på Disneyworld, Se Josses college och massa mer. Kommer bli underbart och Josse och Fredrik är bästaste som ger oss möjligheten att bo hos dem. Nej, nu måste jag börja packa. Vad är allt jag ska ha med (något jag missat/Något onödigt?): 


  • Reseförsäkring
  • Pass/Leg./Mastercard/Visum
  • Min resplan till flyget
  • Kontanter USD
  • Linsvätska
  • Extra par linser
  • Alvedon
  • Kamera/Videokamera
  • Toalettartiklar
  • (Kudde)
  • Pyjamas, underkläder, strumpor
  • T-shirts och Linnen
  • Klänningar, byxor och kjolar
  • tunnare jacka
  • (mitt stickeri)
  • vitaminer
  • ipod med musik och bok
  • beställd tågbiljett från flygplatsen hemma i Sverige
  • Ordbok
Av Emma - 22 mars 2011 18:55

Så här ser Kiwi ut nu. Fast jag vet inte om jag kan vänja mig vid att hon har långa öron. :P Ville dock försöka få henne att se lite mer vuxen ut. Annars så frågar alla om hon är valp :>


 

Av Emma - 20 mars 2011 19:12

Nu är det inte mycket kvar på broderiet! :> Äntligen, klippt Kiwi också!


 

Somebunny

Av Emma - 19 mars 2011 22:19

Kalles föräldrar och deras vovvar hälsade på oss idag. Vi fikade chokladbiskvier och åt thaimat. Det var väldigt trevligt! Sigge och Sally var även klippta väldigt fint så nu får jag allt se till att klippa Kiwi snart. Hon ser ut som ett riktigt troll i jämförelse :>


Efter besöket så broderade jag lite. Sen mätte jag mina bagage som jag ska ha med till USA. De var inom måtten. Det var bra för nu slipper jag tänka på det. Började även att skriva upp en lista på allt jag ska ha med. Wee bara 2 veckor kvar!!! *längtar*


  En bild på broderiet för några månader sedan. En bild hur det ser ut nu kan komma imorgon :>

Av Emma - 17 mars 2011 22:22

Idag har jag spelat innebandy med collegor. Jag blev trött efter 2 min :P Var ett tag sedan man spelade någon lagsport. Det var kul men jobbigt.


När jag kom hem så gick Kalle och köpte mat åt oss. Sen har jag legat i soffan och tittat på tv med en sovande värmande Kiwi på magen. Kiwi är som en levande vetevärmare :> 


Kiwi vill ha sol och sommar och åka på semester med husse och matte. Åka ihop med Mario och Josse på drive-in golf. Och busa med Sigge och Sally. Precis som när de här glassiga korten togs.


      

Kiwi


  Golf


  Kiwi och Sigge


 

Sally

Av Emma - 16 mars 2011 20:53

Solen skiner i Jönköping! Det blev en härlig promenad för mig och Kiwi idag med.


Till middag blev det Wok!!! Morötter, purjolök, gullök, paprika, ägg, quorn, soja och äggnudlar...



Och imorgon ska jag spela innebandy efter jobbet med ett gäng kollegor.

Av Emma - 15 mars 2011 21:00

Idag var här soligt och fint väder. Jag och Kiwi tog en promenad med Esmeralda efter jobbet. Vi gick strandpromenaden ner till tågstationen, till högskolan, över bron, under tunneln och till liljeholmsrondellen som vi utgick ifrån. Alltid roligare att gå ihop med någon som man kan prata med. Fast iofs, ibland när man behöver rensa hjärna kan det va skönt att gå själv också och bara strosa fast det händer inte mig så ofta. :D


Inte att förglömma blev jag även bjuden på mat av Kalle när jag kom hem. Gott!


Nu ska jag och Kiwin sussa. Kalle är iväg och kollar på hockeyn och fotbollen hos en kollega.  Jag kommer nog dock att fastna i  Cesar Millans bok om hundars beteenden. Han skriver mycket tänkvärt men i vissa delar känns han väldigt överdriven. Men det är nog väldig skillnad på att ta hand om en problemhund jämfört med en hund som är rätt uppfostad från början av dess liv.


  Kiwi när hon var runt 4mån. Snacka om svart päls då :>

Ovido - Quiz & Flashcards