kiwihunden

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma - 27 mars 2012 23:16

Idag har Lilly ätit havregröt för första gången. Hon var väldigt skeptisk i början och bara hade gröten i munnen utan att äta den men sedan började hon mer och mer att gilla den och vilja ha mer .Ska börja ge henne ett mål gröt om dagen kl 18 för att se om hon kan sova lite bättre på natten utan att behöva ammas så ofta.


Före bild

 


Första skeden med mat, "Vad är det du ger mig, pappa?"

 


Film. När hon ätit en stund så filmade jag ett klipp.



 

Av Emma - 20 mars 2012 15:09

Tisdagens babymassage är avklarad. Lilly tycker det är roligt men hon har lite svårt att slappna av eftersom det är massa andra bäbisar och annat roligt att titta på när vi är där. Men de visar hur man ska göra och så får vi öva mer hemma i lugnare miljö.


Förresten har ni sett det där hemska klippet på schulmanshow där en tjej demonstrerar "baby-yoga" (barnmisshandel?). Det är så jävla sjukt. Hon håller ungen i händerna och svingar den runt sig och över axlarna på sig själv som om ungen vore en docka eller nåt. Här är klippet om ni vill se:  http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article14530324.ab?start=2225 




Snart är det sommar! Farfar och farmor gav bland annat ett par solglasögon till Lilly i dop-present.





Här får ni en bild på Lillys tillfälliga fina gardin-sänghimmel som jag skrev om igår:) 


 

Av Emma - 19 mars 2012 22:56

Natten till idag sov Lilly för första gången i sin egen säng hela natten kl 22-8. Visst fick jag gå upp ca 7ggr för att mata henne och ge henne nappen. Lite drygt att behöva ställa sig upp men det var väldigt gött att få sova för sig själv också :) 


Började förra veckan med att lägga henne några timmar per natt i sin säng och det verkar ha gett resultat. Dessutom har jag lagt henne där några stunder då och då på dagen då hon varit vaken och bara chillat. Visat henne att det är lugnt och mysigt med alla gosedjur att titta på i den egna sängen. Och tagit bort henne därifrån innan hon tröttnat på att ligga där.


Funderar på att köpa en sänghimmel till henne. Just nu aggerar de vita spetsgardinerna som hänger i fönstret bredvid som sänghimmel. Har lagt gardinen över hennes mobil och över sängkanterna för att skapa en rymd runt henne. ;) En sänghimmel är även bra att ha i sommar då den håller borta insekter och myggor. Kanske kan hitta någon på barnmässan, http://www.barnmassan.se/, som jag ska till på fredag.

Av Emma - 19 mars 2012 13:23

I Lördags döptes Lilly. Det var väldigt fint. Lilly var väldigt snäll och skötte sig galant. Hon skrek lite när prästen la ner henne för att blöta huvudet annars var hon bara glad, gäspade och pratade lite under akten. Känns roligt att det kom så många för att fira vår lilla prinsessa. Tack alla gäster för de fina presenterna och för en underbar dag!


        


 

Av Emma - 13 mars 2012 15:27

Idag har vi varit på babymassage. Masserade magen och bröstet samt repeterade benen som vi gjorde förra veckan.


Sen åt jag och mamma god vegetariskbuffe på restaurang Slussen http://www.slussen.kvartersmenyn.se/ . Det var väldigt gott!


Promenad i solen har också hunnits med!


Av Emma - 13 mars 2012 10:01

Lilly älskar att sova i babygymet på morgonen med en stor filt runt omkring sig.


 

Av Emma - 11 mars 2012 20:19

Idag har vi varit på babysim för andra gången. Jag tog med kameran men när jag skulle starta den i badhuset så upptäckte jag att jag glömt sätta i batteriet som jag laddade för ett par dagar sedan. Så det blev inga kort :( Men vi hade lika roligt denna gången. Jag och Kalle hann dessutom att turas om att simma lite. Och jag och Lilly invigde bubbelpoolen. Den bubblade skönt och varmt, tyckte Lilly.


Här får ni ett annat kort istället.


  Nu ska jag fortsätta se på Så ska det låta :D

Av Emma - 4 mars 2012 13:45

Idag har vi varit på babysim för första gången i Deje. Lilly tyckte det var jätte skönt att guppa och flyta runt på vattnet både på mage och på rygg. Pappa tog även en vattenkanna och hällde vatten på Lillys rygg när hon låg på mage. Det var skojigt.Nästa gång ska jag ta med kameran och ta kort på lillan när hon badar.


I helgen har även Karls föräldrar varit här och gosat med Lilly.



Ovido - Quiz & Flashcards