kiwihunden

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Mitt 2013

Av Emma - 30 januari 2014 11:30

Ett till år har gått och ett nytt har påbörjats. Här får ni en resume av mitt 2013. 


JANUARI

Vi hälsade på hos E-K, Fanny och Lotta i Halmstad. Vi gick strandpromenader och provade fina klänningar inför bröllopet. I mitten av januari började jag arbeta på stora enso. Kalle påbörjade sin föräldraledighet. 

         


FEBRUARI

Mormor Anne fyllde 50 år och det firade vi med buller och bong! En agilitytävling utfördes i Lilleruds ridhus. Lilly började bygga egna torn!

             


MARS

Jag och Magdalena var på tårtkurs hos tårtpinglan i Karlstad. Vi lärde oss att hantera sugerpaste och hur mycket som kan göras med en tårta. 

       


Jag och Lilly var på LU tillsammans med mormor, Lina och Gunilla. 

   


APRIL

Jag fyllde år. Kalle och Lilly var på utflykt till Mariebergsskogen och kollade på alla djuren. 

 
MAJ

Sorg och begravning för Kalles fina farmor Sonja.

     


Kalle reste på solsemester i några dagar med jobbet så Lilly fick vara hemma hos snälla Barbro på dagarna när jag arbetade. Jag blev överraskad med möhippa av bästaste vännerna; fick spela paintball för första gången i mitt liv, leka lekar, femkamp och äta picknick i mariebergsskogen och på kvällen blev det grilla och singstar! Vi cyklade för första gången med lilly och vi installerade en sandlåda i trädgården.  

       


JUNI

Vi blev man och hustru! Världens bästa bröllop och gäster. Det var en helt fantastisk och oförglömlig dag!

                 


JULI

Vi kollade på agilitytävlingar på skutberget. Lilly shoppade massa gröna byxor när faster Josse var på besök.

   

Altangolv byggdes med Seves hjälp.
 


AUGUSTI

Mallorca med sol och bad tillsammans med Kalles familj. Vi bodde i can picaforte.

       


Lilly börjar på dagis. 


Vi var på Karin och Roberths fina bröllop.

   


SEPTEMBER

Agilitytävling i Kristinehamn.


     


 


OKTOBER

Vi installerade en insats i öppnaspisen inför vintern!

   
NOVEMBER

Lilly lär sig skala clementiner och ägg. Pratar på om allt möjligt, härmar och utvecklas med nya ord i stort sett varje dag.

 

Lilly fyller 2 år. Stora tjejen!

       

Martin och Elin får en underbart söt liten tjej. Nya släktingen vår heter Melissa.


DECEMBER

Jag blev arbetssökande. Lilly börjar gå på pottan när vi är hemma.


Ullaredsresa med övernattning och badtunna.


Julaftonfirades i Ljungsbro med god mat och massa paket. Lilly kramade tomten när han skulle gå.

        


När jag summerat året såhär så inser jag vad mycket kul som hänt under året! Och 2014 kommer bli helt fantastiskt det med!


 
 
Chris

Chris

30 januari 2014 16:38

Bra år!

http://chrismiss.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

1 februari 2014 10:41

Fina bilder =)
Händelserikt år =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards