kiwihunden

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Agility i Kristinehamn

Av Emma - 29 september 2013 22:41

Det här med agility har legat på is ett tag för mig o Kiwi. Men när E-K frågade om jag inte ändå skulle följa med till kristinehamn så tänkte jag jo men varför inte. Om inte annat så är det himla kul att få se henne och Fanny köra. 

Och det var verkligen jätteroligt idag!


Kiwi gick lite segt i hoppklassen o slalom har ju aldrig varit hennes favorit hinder. Så när vi kom till det så luktade hon lite först o sen satte hon sig bara "jag tänkter inte röra mig så länge du vill att jag ska göra den där skittråkiga slalomen!" Så det var bara att köra vidare förbi slalomet. Men hon slutade snyggt iaf!


I agilityklassen hade hon taggat till och körde på. Slalomet gick långsamt men vi kom igenom det med en vägran. Så vi kom på 10e plats av 24 hundar med 13.47 i fel, 5 fel för vägran och sen tidsfel. Så om hon bara hade tyckt slalom vart lite roligare så skulle vi kunna gå felfria lopp. Får ta en vända till med det här hemma o träna väldigt korta slalom korta stunder. Vore kul om hon lyckades med slalomet!


Eva-Karin och Fanny var såklart superbra! O kom på 3e plats i agilityklassen. Tyvärr åkte en bom på ett hinder ner i marken så de fick 5 fel. Men allt annat satt perfekt! Hoppklassen har de kommit upp i klass 2 så den missade jag tyvärr då jag var tvungen att bege mig hemåt. 


Film o bildbomb!


Film på oss när vi kör hoppklass 1


 


Film på oss när vi kör agilityklass 1


Film på Eva-Karin och Fanny i agilityklass 1
 
 
  Vi myser i solen bredvid planen. 


 


Lotta tävlade inte men var full av energi o fick trixa lite istället. 

           

Prisutdelning

 

   

Kristinehamns BK

    


Tack E-K för en väldigt rolig helg överlag och för denna finaagilitydag!Tur jag har dig som drar med mig :) O tack Anna för att jag fick åka hem med dig från agilityn! 

 
 
Eva-karin

Eva-karin

30 september 2013 13:32

ja det var verkligen en rolig dag! Är så glad att du ville följa med! :) Så tack själv!

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

Emma

30 september 2013 15:02

Så bra! Vi får ses snart igen :-)

 
Emma

Emma

2 oktober 2013 19:13

Vilken fin hund & vad duktiga ni är♥ Min häst heter faktisk också Kiwi. Kolla gärna in min blogg och lämna några kommentarer.
Kramizar

http://www.stangen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards