kiwihunden

Alla inlägg under november 2011

Av Emma - 9 november 2011 20:52

Jag har alltid varit lite anti mot mataffären Lidl speciellt när jag bodde hemma och pappa hade handlat där. Mest tror jag att det beror på att man är en vanemänniska och när inte förpackningarna såg ut som vanligt så blev man misstänksam och suspekt. Men nu, gissa vart jag själv börjat handla?! Jo, på Lidl (i alla fall några gånger och jag börjar att gilla det mer och mer).


Idag hittade jag världens grejj; 5kg gul lök för 11,90 kr. Så nu blir det till att äta lök!


    


Efter en god lunch med mamma kom josse och chris hit. Vi stickade te't. Sen runt 17 så kom E-K för att umgås. Vi åt mat, kollade på hus på hemnet, spelade airhockey, fikade god äppelkaka som Barbro skickat med och sedan monterades och installerades spjälsängen. Det blev kanon! Tusen tack för hjälpen :D


Nu ska jag bara tvätta nya sängkläderna och bädda så är spjälsängen redo. När kommer bäbisen då!? *längtar*:D


 

Av Emma - 8 november 2011 16:18

Idag ska vi till ikea för att införskaffa badbalja. Mamma fick även se igår att de har specialpris på spjälsängen Leksvik just nu så det blir till att införskaffa den och allt vad som hör till en spjälsäng. Det blir nog endel så som madrass, spjälskydd, påslakarn/örngott, lakan och ev. en nattlampa.


I början kommer vi nog mest att försöka använda vaggan men vi får väl se vart h*n kommer trivas bäst med att sova. En vagga kan ju bara användas de första månaderna också sen är det spjälsäng som gäller.


Efter ikea ska vi hem till mina päron och hämta Kiwi. Kiwi har nämligen sovit över hos dem från igår till idag för att en målare har varit här och målat. Vi har fått taket i gästrummet målat, en del lister, foder och karmar.


Nu blev jag tok-sugen på pepparkakor! Hmm...

Av Emma - 6 november 2011 21:57

Fick det här youtube-klippet skickat till mig av Alex. Underbar! Även hans "Killer queen cover" är värd att kolla på.


Av Emma - 6 november 2011 19:35

Idag har jag varit på kurs. Har fått lära mig hur man stickar två strumpor samtidigt på rundstickor.Det var väldigt roligt. Nu hoppas jag bara att jag minns allt som jag fått lära mig idag nästa gång jag ska göra det. Får sätta mig någon dag snart och upprepa det vi lärde oss.


Hoppas ni också haft en trevlig söndag!


 

Av Emma - 5 november 2011 22:18

I Torsdags var jag med E-K och Barbro till Mårbacka på julmarknad. Det var väldigt mysigt att strosa runt där och känna av lite julighet. 


   


E-K hade även köpte en väldigt söt body och ett par tossor som jag fick till bäbisen.

 

Det märks att alla längtar efter bäbisen då den redan fått så mycket presenter utan att ens vara född<3 För några veckor sedan fick jag även en mysfilt, en tandborste och en dregglis av Sara ochtre bodys av faster Josse.


 

 


Igår köpte jag och Kalle ett till gosedjur och en sits som ska vara i badbaljan. Nu fattas bara badbaljan sen har vi nog köpt allt vi tänkt oss köpa innan så nu är vi redo :)


 

 


Här kommer även UL-bilder som efterfrågats :)

V12

 

v18

 

Ovido - Quiz & Flashcards