kiwihunden

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Gul lök och spjälsäng

Av Emma - 9 november 2011 20:52

Jag har alltid varit lite anti mot mataffären Lidl speciellt när jag bodde hemma och pappa hade handlat där. Mest tror jag att det beror på att man är en vanemänniska och när inte förpackningarna såg ut som vanligt så blev man misstänksam och suspekt. Men nu, gissa vart jag själv börjat handla?! Jo, på Lidl (i alla fall några gånger och jag börjar att gilla det mer och mer).


Idag hittade jag världens grejj; 5kg gul lök för 11,90 kr. Så nu blir det till att äta lök!


    


Efter en god lunch med mamma kom josse och chris hit. Vi stickade te't. Sen runt 17 så kom E-K för att umgås. Vi åt mat, kollade på hus på hemnet, spelade airhockey, fikade god äppelkaka som Barbro skickat med och sedan monterades och installerades spjälsängen. Det blev kanon! Tusen tack för hjälpen :D


Nu ska jag bara tvätta nya sängkläderna och bädda så är spjälsängen redo. När kommer bäbisen då!? *längtar*:D


 

 
 
Ingen bild

Eva-Karin

10 november 2011 19:53

Mamma måste ha kollat fel i kalendern, för det är ju nu det är fullmånen (upptäckte vi precis på vår kvällspromenad i varberg), så vi tippar på att den lilla bäbisen tänker komma nu de närmsta dagarna :)(För enligt mamma kommer de ju väldigt ofta vid fullmåne). Och tack själv för igår, väldigt goda de där smörgåsarna! Och det är ju alltid kul att "snickra" lite som vi gjorde förr i tiden :)

Massa kramar från mig!!!

Emma

10 november 2011 22:22

Ja vore ju häftigt om den kom imorgon, 11-11-11 :D men nu har vi bokat in husvisning på lördag så hoppas att h*n väntar lite med att komma ut^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards