kiwihunden

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Jönköping, Halmstad och nytt jobb

Av Emma - 15 januari 2013 21:48

Förra veckan blev det en tur till jönköping där jag och Lilly fikade en sväng med Anneli och sedan hälsade på hos Linn. Linn är gravid så vi pratade en hel del om barn förståss, vi tog en promenad på torget där de har marknad varje lördag och vi åt hamburgare och lasagne. Mysigt var det. Hoppas jag kan komma till jönköping under våren igen :) 


Eva-Karin var på hundkurs i Jönköping så vi åkte ner dit tillsammans på fredagen för att sedan fortsätta vår färd ner till Halmstad på lördageftermiddag. I Halmstad var vi båda typ däckade första dagen så vi tog det mest lugnt o så gick vi iaf två promenader och Lilly o Fanny aktiverade sig med att leka, Men sen tog vi oss i kragen andra dagen så då åkte vi ner o träffa Kitty med vovvarna, gick promenad på stranden vid havet, var på stan i Halmstad; gick på cafe, kollade på tärnklänningar och näbbklänningar, Kitty köpte mascara  o vi lagade mysig middag :)  E-K är väldigt bra på frukostar, överröst mig och Lilly med lyxfrukostar varje morgon! Kokta ägg, hemmapressad apelsinjuice, te, gott bröd, fil o flingor, uppskärd färsk sallad, tomat o gurka. Me like! :)


Tack för att vi fick hälsa på o för fina dagar både i Jönköping o Halmstad! <3


Bus o Mys i Köket

         


StrandPromenad


 


Fina Tindra


 


PrinsessLilly!

 


Nu har jag jobbat på nya jobbet i två dagar o det går bara fint. Fått eget kontor, mobil o dator o de överröser mig med information om företaget o verksamheten. Känns bra o få sova lite emellan dagarna iaf så man hinner smälta allt lite grann iaf. Fullt ös från första dagen. Men det är faktiskt kul att få jobba igen :D  Känns väldigt bra att pappa Kalle är hemma med Lilly också. Han sköter hemmet helt superbra o jag har haft lagad mat på bordet varje dag efter jobbet! <3

 
 
Eva-karin

Eva-karin

15 januari 2013 22:20

Åh va roligt att det går bra på nya jobbet, hade ju aldrig trott något annat för någon bättre än dig kunde de ju inte fått <3
Ja visst är det häftigt att stranden är härlig och vacker i alla väder! Nog det jag kommer sakna mest med halmstad när jag flytta härifrån!! Hoppas du har en fortsatt riktigt bra vecka på jobbet!! Och hoppas ni har tid att komma ner och hälsa på er snart igen! Är alltid roligt att ha er på besök!!! (ich kläningen är redan skickad så borde få den imorgon eller torsdag!!!)

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards