kiwihunden

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Lilly 10 månader har varit i Oslo

Av Emma - 9 oktober 2012 10:53

Lilly har åkt tåg för första gången och resan förde oss till Oslo. Där hälsade vi bland annat på hemma hos Robert och Karin i deras fina lägenhet på fredagskvällen. Åt peppes pizza och supergoda räkor. På lördagen kollade vi in staden och åt på restaurang. På söndagen fikade vi på Operahuset och åkte tåget hemåt.


Kiwi och Tess passades av världens bästa Eva-Karin och Barbro. Där de hade det toppen. Bus och lek med Fanny och Lotta hela helgen! Tack för hjälpen <3


 


Att vara på resande fot kan trötta ut den bästa. Då är det mysigt att ligga och sova i pappas trygga famn.

 


Promenadbilder ifrån Oslo.

       


De hade satt upp massa tält vid en gata där hade de olika föreläsningar och berättade för allmänheten om olika ting, bland annat om tänder.

       


Olsos rådhus!


         


Jag och Magda köpte gott godis till Emil och Kalle - torkad svamp och fisksnacks med chillismak :P

Jag och Magda hade väldigt roligt åt det iaf.

 


Operahuset!

   


Fin minnesplats för de ungdomar som dog på Utöja.

   


Lilly packar resväskan för nu bär det av hemåt igen!

              



Borta bra men hemma bäst! Här är Lillys 10 månaders kort.


   


och en liten film med pruttljud! Hon härmar gärna många konstiga ljud och hon kan säga "mamma", "hej" och "pappa". I helgen tog hon även ett steg mellan mig och hennes bord utan att hålla i något. :)


 




 
 
Ingen bild

Chris

9 oktober 2012 22:16

Kul med en liten uppdatering! :)

 
eva-akrin

eva-akrin

11 oktober 2012 15:35

Åh vad hon växer, får nästan lite ångest över att inte vara närmare, har varit så kul att följa hennes utveckling. VÄrldens underbaraste lilla unge! SÅ nu kräver jag regelbundna uppdateringar, helst med film som den här <3

http://kittty.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards