kiwihunden

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Gräsklippning

Av Emma - 19 maj 2012 22:26

Idag har mannen i huset klippt vårt gräs för första gången! Det blev fint :D


Kaninbäbisarna börjar titta fram ur boet. På gulliga små tassar vinglar de skuttandes fram nyfikna på att få se världen med deras nyöppnade ögon. Två helsvarta och två manteltecknade dvärgvädursungar. Någon som är intresserad av att köpa kanin? De är redo att flytta hemifrån om 6 veckor (då är de 8 veckor gamla).


Lilly är sprattligare (och pratigare) än någonsin med massor utav spring och energi. Hon rullar runt som en tok på golvet och hasar sig fram på magen med händerna för att nå allt som är intressant och det är det mesta. Nu har hon även börjat att borra ner huvudet i madrassen och trycka sig upp med fötterna så att rumpan blir högsta punkten. Det är nästan som att hon försöker göra en kullerbytta. Så det känns som att hon verkligen försöker krypa nu men styrkan är inte riktigt tillräcklig. Hon sitter även väldigt bra men har inga riktiga magmuskler än. Känns som att hon kan kontrollera hur mycket hon ska luta bakåt men framåt har hon absolut ingen kontroll. Känns som att hon blir som en fällkniv om man låter henne luta sig framåt.


   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards