kiwihunden

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Julgran

Av Emma - 20 november 2011 00:03








Idag (egentligen igår) har vi shoppat julgran på Rusta.



Vi har även beslutat oss för att inte gå vidare och buda på huset vi kollade på förra helgen. När vi läste besiktningsprotokollet så insåg vi att det troligtvis är endel arbete med huset bland annat stor risk för att alla golv behöver bytas då det var mikrobiell lukt och förhöjda fukthalter. Och eftersom vi väntar bäbis så känns det som att vi inte vill lägga ner så mycket tid på ett hus utan vill istället lägga all vår tid och energi på den lilla. Det kommer nog att dyka upp fler bra hus om tillomed inte bättre. Detta huset hade ju trots allt inte riktigt den optimala planlösningen fast det hade potential, ett bra läge och en väldigt mysig trädgård. Ska bli intressant att följa och se om någon annan börjar budar på det efter visningen idag (imorgon).


Nu ska jag sova natti




 
 
Eva-Karin, L, F, T &  T

Eva-Karin, L, F, T & T

20 november 2011 20:42

Jag pratade med pappa, och det där ordet "mikrobiell" lukt eller vad de nu skrev, det är ju bara ett annat ord för mögel. Så känns bra att ni inte tar huset. Inte så bra för en bäbis att bo i ett hus med fukt och mögel... Hoppas allt är bra annars, nu har kitty åkt för att jobba natt och jag är själv med fyra hundar, så får se hur vi fixar kvällsrastningen ;) Men hon är i alla fall alldeles underbart söt den lilla Tindra!
Massa kramar från oss

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

Emma

21 november 2011 11:18

ja precis, i protokollet står det att Mikrobiell lukt är lukt som bildas av mögel, röta eller bakterier. Ne precis och vi känner oss inte manade att ta utmaningen att undersöka och fixa ett sånt hus just nu. Bäbisen förtjänar ju all uppmärksamhet :D Thihi ja verkligen en utmaning att hålla koll på fyra hundar fast förstår att det samtidigt är väldigt roligt. Ja, längtar tills jag också får träffa lilla Tindra. Kram!

 
Ingen bild

Magdalena

21 november 2011 12:28

Ingen bebis än alltså? :-) vi väntar med spänning här på jobbet, det är många som frågar mig om jag hört något ifrån dig!

Tråkigt med huset, men som du skriver så är det vettigt att inte köpa en hus som är massor av "panikgrejer" som måste ordnas med när ni vilken dag som helst ska få barn. Det kommer dyka upp fler hus!

ta hand om dig, KRAM!

Emma

21 november 2011 16:32

nej ingen bäbis än :) Ja det känns som rätt beslut med huset. Hälsa alla, Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards