kiwihunden

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma - 8 oktober 2011 16:58

Idag har jag varit o shoppat med Alex o Chris!    Och eftersom jag inte kan stänga mina jackor längre så införskaffade jag mig en poncho. Jag köpte även 1kg fisk-malmat (lär räcka i evigheter till våra 3 malar), diskmedel, gästtofflor och shampoo.   


Ikväll ska jag hem till Nea på inflyttningsfest.


 

 

   

Av Emma - 5 oktober 2011 18:42

Mamma ringde mig idag o sa att de har 50% på alla varor i en inredningsbutik bland annat cult grejjer :D Så jag drog dit direkt efter jobbet idag o shoppa lite nytt.

   

Av Emma - 2 oktober 2011 20:33

Vaggan

 

I fredags var vi till Fagerås och åt tacos. Då överraskade mamma mig med massa stickade grejjer som hon gjort till både mig och bäbisen.:D Tusen tack <3

  Åkpåse


  Halsduk o mössa till mig och strumpor till bäbbe   Bäbisfilt (garnet är från tröjor jag hade som liten)


I fredags innan middagen hämtade vi även den nya madrassen och bäddsetet till barnvagnen. Resultatet blev väldigt bra tycker jag:)

  Barnvagn


  Kiwi demonstrerar hur bäbben ska ligga


Sen när bäbisen kommer så kommer Kiwis plats att vara på nedre plan av barnvagnen ;)

Av Emma - 1 oktober 2011 15:17

Idag har jag och Kalle varit på marknad i Arvika. Vi köpte massa skojigt bröd, bullar, cocosbollar, 2st barn t-shirts, strumpor, brända mandlar och muffinsformar (av väldigt bra kvalitet, får hoppas de är bra också).


Sen spelade vi på lite chokladhjul, kastade bollar på burkar och tog lotter. Det vi vann var två små chokladkakor och ett kaningosedjur. Chokladkakorna har dock en rolig historia. Vi får gå till chefen för tivolit, längst bakom alla karuseller i en silvrig trailer ;) Vi köpte nämligen lotter och det stod på skylten att man kunde vinna första pris med "slutsiffra 777" och andra pris med "slutsiffra 45". Kalle fick två lotter med slutsiffra 45 men tanten som såld lotterna hävdade att det skulle stå enbart 45 på 2:a pris-lotterna.Vi dividerade med henne men hon sa att det stod fel och att någon skulle komma o ändra skylten o grejjer... Kalle var dock smart o sparade hans "vinstlotter" och vi gick till ett annat stånd i närheten för att fråga om det verkligen var så som tanten hävdade. De menade att vi hade rätt och skulle gå till chefen. Så det gjorde vi, han ringde ett samtal till någon som skulle möta upp oss vid lotteriet och vi fick tillslut våra 2a priser. Tanten, som var ny på jobbet, bad om ursäkt såklart och vi fick upprättelse!:D Rätt ska vara rätt!    


     

Ovido - Quiz & Flashcards