kiwihunden

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Kiwi sjukis

Av Emma - 12 augusti 2011 14:44

Idag hade Kiwi massa ont i magen under hela förmiddagen. Hon väckte mig genom att pipa och gny och visste inte vart hon skulle ta vägen. Kräktes 2ggr och fick som kramper i magen 5-6ggr. Hon vill bara ligga ner och försöka vila men pipper lite för sig själv när hon försöker hitta en bekvämställning och magen känns uppsvullen. Väldigt obehagligt. Fick veterinärtid till kl 13.20 Mamma kommer till mig kl 12 för att äta lunch och sen följa med. Hon märker också att kiwi har ont för i vanliga fall blir hon superglad när mamma kommer. Nu hälsa hon lite o sen satte sig o gnydde lite bredvid henne. Vackade när hon skulle gå med bakbenen som att hon var helt stel i hela kroppen.


Men när kiwi väl hoppar ut ur bilen på veterinärstationen då är hon som förbytt. Precis som vanligt, pigg och glad och väl inne hos veterinären visar hon inga tecken på att hon haft ont. Och väl hemma igen så ställer hon säg och skäller efter mat.. "mat mat mera mat!! mera mera mera..." Men hon fick bara lite för nu ska hon få små portioner och äta prokolin som är bra för magen. Och magen känns inte alls uppsvälld längre. Tokiga hund! Nu hoppas jag att hon är bra i magen och att det vara var något som hon råkat få i sig som hon mådde dåligt av hela förmiddagen. Det är så jobbigt när ens lilla vovve inte mår bra.



 Bild från i somras när vi var på Huskvarna Hundklubb.

 
 
Sara

Sara

13 augusti 2011 08:00

Usch då. Stackars Kiwi!
Tur att det gick över. Man känner sig så handfallen när dom börjar kräkas och gny. svårt att veta hur man kan hjälpa dom..
Söt bild =)

http://eburnea.blogspot.com

 
LadyNight

LadyNight

16 augusti 2011 16:48

Usch vad läskigt det låter :/ Vilken tur att det gick över! Fast man blir bra nyfiken på vad det berodde på minsann.

Hälsa lilla Kiwi från tant Diana :)

http://pysselstund.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 6 april 2015 20:50

http://m.youtube.com/watch?v=lG-7e1vaB18

Av Emma - 17 januari 2015 22:51


Idag åkte jag själv hem till mor o far i ett par timmar. Var jätteskönt att få vara bara Emma en stund och sitta ner i lugn o ro och vara i stallet o diskutera kaniner med mamma. Får bli fler gånger ...

Av Emma - 17 januari 2015 00:35

Molly 5,5månader har börjat säga "mamma" inte "mamama.. " trodde inte bäbisar kunde börja prata o förstå så tidigt men hon har sagt det över 10ggr idag vid precis "rätt" tillfällen. Tittat på mig varje gång ex när hon vill bli upplyft eller ha uppmä...

Av Emma - 8 januari 2015 22:05

God fortsättning allihopa! Idag var första dagen på dagis för Lilly efter jullovet. Hon gjorde glädjedans när jag berättade att hon skulle dit. På vägen hem när jag hämtat henne så ramlade hon på isen och blev ledsen. Jag satte mig på huk o fråg...

Av Emma - 23 december 2014 23:04


Hamnade på caféet Rosteriet hos löfbergs lila idag. Mysigt värre tyckte Lilly! Vart såklart tvungen att dricka en kaffe även om jag inte brukar dricka det. Gott! ? Jag o Lilly får nog dra med faster jojo dit någon gång :) ...

Ovido - Quiz & Flashcards